reklama

Máme my, rodičia, guráž netárať do vetra a prevziať štafetu od unavených učiteľov?

V pondelok večer som v úlohe rodiča bol na Gymnáziu Jura Hronca v Bratislave na stretnutí učiteľov s rodičmi. Bol to pre mňa z viacerých dôvodov zaujímavý a silný zážitok:

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

1. Spomenul som si na November ´89, ktorý som zažil na vysokej škole. Atmosféra bola podobná ako vtedy – chaotická, rozhorčená, ale prajná. November sa nespomínal explicitne, ale cítil/li sme ho vo vzduchu. Rodičom tejto školy bolo jasné, že to, v akých podmienkach pracujú dnes učitelia našich detí, je nedôstojné. Tak trochu (dosť) sme sa hanbili.

2. S priateľom z vysokej školy (tiežrevolucionárom), sme sa pri sledovaní pondelkovej sympatickej, no ťažko uchopiteľnej a v podstate nemoderovateľnej diskusie zhodli, aký zázrak to bol, že sa novembrové hnutie darilo vcelku úspešne koordinovať. Pravdepodobne vďaka nepriateľovi, ktorý bol jasne idetifikovaný a úplne neobhájiteľný (čo sa, vďakabohu, už asi nikdy nezopakuje).

3. Nakoniec, už v užšom kruhu, keď sa väčšina rodičov rozišla domov, prevládla racionalita. Učitelia nevládzu. Sami, v boji a politike neskúsení, rokmi decimovaní, mimo Bratislavy zastrašovaní, to nemôžu zvládnuť. Ak my, rodičia, hovoríme, že v tomto boji ide o naše deti, sme teraz na rade, aby sme prevzali štafetu boja o naše deti a ich vzdelávanie.

4. Padali rôzne návrhy. Páčil sa mi nápad prevziať štrajkovú agendu tak, že my rodičia vždy v piatok nepošleme deti do školy. Tak môže štrajk pokračovať aj bez toho, aby už aj tak dosť finančne podhodnotení učitelia vykrvácali, navyše s úplne inou spoločenskou podporou.

5. Všetci sme sa však zhodli, že každý z nás, kto dnes (10.2.2016) nepríde na Námestie SNP ukázať učiteľom (a aj zvyšku Slovenska), že v tom nie sú sami, len tára do vetra.

My prídeme, príďte aj vy. A zavolajte aj ďalších. Aj kvôli tomu, aby naše deti kvôli katastrofálnemu stavu nášho školstva neskončili v zahraničí, a aby sme sa s budúcimi vnúčatami nerozprávali iba cez skype.

Bez nás, rodičov, učitelia nemajú šancu. Ani učitelia, ani naše deti.

Čo myslíte?


Tomáš Hasala

Tomáš Hasala

Tomáš Hasala

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

V roku 1995 som spoluzakladal internetový rezervačný portál Limba.com, ktorý ma živí dodnes. 4 roky som bol prezidentom Slovenskej asociácie cestovných kancelárií, od jesene 2014 sa venujem rozvoju talentovaných mladých ľudí ako riaditeľ neziskovej organizácie Nexteria. Zaujímam sa o literatúru, divadlo a výtvarné umenie, príležitostne píšem aj o cestovaní, ekonomike a politike. Mám rodinu a rád žijem v Bratislave. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu