reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Tomáš Hasala

Tomáš Hasala

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

V roku 1995 som spoluzakladal internetový rezervačný portál Limba.com, ktorý ma živí dodnes. 4 roky som bol prezidentom Slovenskej asociácie cestovných kancelárií, od jesene 2014 sa venujem rozvoju talentovaných mladých ľudí ako riaditeľ neziskovej organizácie Nexteria. Zaujímam sa o literatúru, divadlo a výtvarné umenie, príležitostne píšem aj o cestovaní, ekonomike a politike. Mám rodinu a rád žijem v Bratislave. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

reklama

Nezaradené

Máme my, rodičia, guráž netárať do vetra a prevziať štafetu od unavených učiteľov?

Tomáš Hasala

Máme my, rodičia, guráž netárať do vetra a prevziať štafetu od unavených učiteľov?

V pondelok večer som v úlohe rodiča bol na Gymnáziu Jura Hronca v Bratislave na stretnutí učiteľov s rodičmi. Bol to pre mňa z viacerých dôvodov zaujímavý a silný zážitok:

  • 10. feb 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 655x
  • 3
Ministerstvo upadajúceho školstva

Tomáš Hasala

Ministerstvo upadajúceho školstva

Minulý týždeň som bol ako zástupca občianskej iniciatívy A Dosť! pozvaný na diskusiu so stredoškolákmi. Témou diskusie bola kríza slovenského školstva.

  • 16. dec 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 051x
  • 0
Moja Štiavnica

Tomáš Hasala

Moja Štiavnica

Banská Štiavnica je pre mňa jedinečným miestom. S rodinou sa sem vraciame podľa možnosti každý rok. Dom, ktorý si prenajímame, je vlhký a jeho opravy nie sú ani v polovici, ale má devízu nad všetky ostatné: veľkú záhradu s neuveriteľným výhľadom na celú Štiavnicu. A historické centrum je doslova na dohodenie kameňom.

  • 16. aug 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 625x
  • 8
Zrada liberalizmu

Tomáš Hasala

Zrada liberalizmu

Týmto blogom nepoteším mojich priateľov ekonomických liberálov, snáď iba moju mamu, ktorá začína byť presvedčená, že jej syn je dogmatický liberál (takmer neo-liberál, ako klasických liberálov s odporom nazýva náš neo-komunistický vodca). Aspoň na chvíľu jej svitne nádej, že vychovala názorovo otvoreného človeka.

  • 5. júl 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 940x
  • 12
Slovensko - príbeh ako z amerického sna

Tomáš Hasala

Slovensko - príbeh ako z amerického sna

K napísaniu tohto blogu ma viedli dva dôvody. Jeden je ten, že v zúfalstve nad súčasným vývojom Slovenska a sveta niekedy zabúdame, aké zaujímavé obdobie Slovensko posledných 25 rokov prežíva. Druhý je podobný. Na Slovensko sa vracajú cudzinci, ktorí tu pôsobili začiatkom deväťdesiatych rokov a s úžasom hľadia na krajinu, ktorá s tou spred dvadsiatich rokov nemá na prvý pohľad skoro nič spoločné. S niekoľkými takými som sa v posledných mesiacoch stretol, a aj vďaka nim som sa na naše nedávne dejiny pozrel trochu inak. Pri tomto pohľade sa Slovensko rokov 1987 až 2012 javí ako príbeh podobný "americkému snu".

  • 21. jún 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 154x
  • 5
reklama
Dostojevského bratia

Tomáš Hasala

Dostojevského bratia

Filmové a divadelné adaptácie ruskej románovej klasiky sú vo svete aj na Slovensku, zdá sa, v kurze, čo je pre nás divákov príjemná správa. A to špeciálne v prípade Dostojevského, ktorý svojou filozofickou hĺbkou netradične kombinovanou so živosťou postáv, majstrovským tempom, ako aj zmyslom pre špecifický humor a fantastično ponúka filmu a divadlu jedinečnú príležitosť na veľkú hru s divákom. V súčasnosti si v Bratislave môžeme pozrieť dokonca dve divadelné adaptácie jeho románov - v Astorke Idiota a v činohre SND Bratov Karamazovovcov (a pre úplnosť - v Mestskom divadle Žilina ešte aj Zločin a trest).

  • 11. jún 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 641x
  • 3
Mím s prenikavým hlasom

Tomáš Hasala

Mím s prenikavým hlasom

Milan Sládek je človek, ktorý sa umelecky presadil v zahraničí. Dá sa dokonca povedať, že vo svojom odbore patrí k svetovej extratriede. Veľkú časť svojho profesionálneho života strávil v nemeckom Kolíne nad Rýnom, kde okrem založenia svojho Divadla Kefka, v tom čase jedinej stálej pantomimickej scény v západnej Európe, v roku 1976 inicioval a až do roku 1987 spoluorganizoval unikátny medzinárodný festival pantomimického umenia Gaukler. Svoje rodné Slovensko navštevuje pravidelne, po novembri dokonca opäť niekoľko rokov pôsobil v Bratislave, kde aj jeho zásluhou povstalo z ruín petržalské divadlo Aréna. Napriek tomu je bežnému slovenského publiku málo známy, rozhodne menej, ako bežná hlásateľka športových správ na niektorom z našich televíznych kanálov.

  • 4. jún 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 525x
  • 2
Šikanovanie - podstata moderného štátu

Tomáš Hasala

Šikanovanie - podstata moderného štátu

Blog o štátnom šikanovaní nás občanov naschvál začnem príkladom z tých nenápadnejších. Tie sú najnebezpečnejšie, pretože ich bez reptania a často bezmyšlienkovite akceptujeme. A je ich nekonečne veľa.

  • 31. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 103x
  • 3
7 dní do pohrebu

Tomáš Hasala

7 dní do pohrebu

Na druhý pokus sa mi podarilo získať lístky na predstavenie Slovenského komorného divadla (Martin) podľa rovnomennej literárnej predlohy Jána Roznera. Napriek pozitívnym kritikám som nebol sklamaný. Naopak.

  • 25. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 043x
  • 0
Extrémisti medzi nami

Tomáš Hasala

Extrémisti medzi nami

Slovensko je zvláštna krajina. Extrémistami nazývame nielen rasistov, náboženských fanatikov a komunistických nostalgikov, ale aj ľudí, ktorí

  • 22. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 099x
  • 1
reklama
(Ne)dbalka: Slovensko na ceste z krízy?

Tomáš Hasala

(Ne)dbalka: Slovensko na ceste z krízy?

Pred niekoľkými mesiacmi mi pri správe o otvorení (a hlavne o pozadí otvorenia) galérie Nedbalka prebleslo hlavou: svitá na lepšie časy. A to hneď z niekoľkých dôvodov.

  • 14. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 805x
  • 2
Som pravičiar, ale...

Tomáš Hasala

Som pravičiar, ale...

Túto pesničku počúvam odnepamäti - som pravičiar, chcem štát s obmedzeným počtom úradníkov, menším priestorom pre korupciu a väčším priestorom pre osobnú iniciatívu, ale... To, čo nasleduje, máva najrôznejšie zdôvodnenia, ale jeden záver: požiadavku na viac peňazí, viac štátnej podpory a viac regulácie pre odvetvie, v ktorom dotyčný pôsobí. Ale inak, vo všetkých ostatných odvetviach, v ktorých pracujú druhí ľudia, je to zástanca reforiem, nižších daní a osekávania štátnej moci, pravičiar ako remeň.

  • 11. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 967x
  • 1
Vďaka za výnosné miesto

Tomáš Hasala

Vďaka za výnosné miesto

Nad študentskými predstaveniami VŠMU rozhodne neohŕňam nosom. Naopak, videl som ich niekoľko a patrili k tomu najlepšiemu, čo bratislavské divadlá vrátane profesionálnych aktuálne ponúkajú. V sobotu som preto s potešením využil prvú Absolventskú prehliadku študentov VŠMU (počas piatka a soboty bolo možné zhliadnuť 9 predstavení premiérovaných v sezónach 2011/12 a 2012/13) a na základe odporúčaní som si vybral Ostrovského humorno-tragické Výnosné miesto.

  • 8. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 964x
  • 0
Dobrý trh, dobrý život

Tomáš Hasala

Dobrý trh, dobrý život

Po minulom ultrakritickom blogu, v ktorom navrhujem zrušiť činohru Slovenského národného divadla (od čitateľov som dostal množstvo tipov na zrušenie ďalších štátnych inštitúcií...), s veľkým potešením prechádzam na pozitívnu tému.

  • 4. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 892x
  • 2
Zrušíme Slovenské národné divadlo?

Tomáš Hasala

Zrušíme Slovenské národné divadlo?

... alebo aspoň jeho činohru? Ešte nikdy som nebol tak blízko tomu, aby som za takýto návrh zdvihol ruku. Dôvodov sa núka hneď niekoľko, jeden však momentálne vytŕča: nekvalita.

  • 30. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 929x
  • 9
reklama
SkryťZatvoriť reklamu